Isten (Krisna) odaadó szolgálatát az egyik a jelenlegi Kali jugában az egyik leghatékonyabb útnak tartja a védikus irodalom. De ugyanakkor felkínálja a karma yoga útját (tudatos cselekedetek révén elérhető megszabadulást) valamint a filozófikus megértést njana yogát. Mindenki választhat az idegrendszerének (tudatállapotának - megértésének) megfelelőt.
A felkínált utak különbözőségét jól mutatja, hogy amíg a buddhizmus a karma yoga és a filozófikus megértés iskoláinak különböző tanait tolmácsolja (Buddha hindu herceg volt, jól ismerte a védikus tanokat), de ide sorolható Osho, AJ Christian, Sankara, Sri Ramana Maharshi, Maharishi Mahesh Yogi és még sokan mások, addig az Isten odaadó szolgálatának útját leginkább a Krsna-tudatú hívők jellemzik napjainkban. A két filozófiai iskola között évezredes vallási vita húzódik, mivel az odaadó szolgálat útját járókat sérti a személytelen (brahman) vagy ateista (egységtudat, ürességtudat) isten felfogás. Azaz:
Egységtudat (én vagyok a teremtő és az élvező - megvalósítom v. lemondok vágyaimról) <> A tőlem különböző Istent szolgálom, az ő vágyait beteljesítve érem el a megszabadulást a saját szánalmas vágyaimtól ezáltal az anyagi körforgástól.
Mindenféle út működhet, mindenféle út tartalmaz különleges tapasztalatot és persze veszélyeket.
Adi Shankara a Viveka Chadamani-ban három kiváltságot említ meg, ami nagyon ritka ebben a világban: embernek születni, vágyakozni a megszabadulásra, egy megvalósult (vágyait beteljesítette, azoktól megszabadult, megvilágosodott) mester társaságában tartozkodni.
A megvilágosult minden szándéka, szava és cselekedete a társadalom fejlődésére irányul. Az ilyen személy nem követ el hibákat. „Eltökéltsége megingathatatlan” (dridha niscsajah; 12.14.). A környezet felől semmiféle ellenállásra nem talál, mivel vágyai a természet vágyai. Ezért elnyeri a „természet támogatását”. Cselekedetei spontán módon helyesek és előre mozdítják a fejlődést, mind a maga, mind mások számára. Maharishi kommentárját idézve: „A cselekvés az útja annak, hogy az ember beteljesítse vágyait. Ha valaki az »összes cselekvést beteljesítette« (kritszna karma krit; 4.18.),azt jelenti, hogy minden vágyat beteljesített, amely pedig azt jelzi, hogy az egyén maga is elérte a beteljesedést.” Minden vágy gyökere a megvilágosodás, ezért a megvilágosodás minden cselekvés és vágy beteljesedése.A megvilágosodott személy „az Önvalót látja minden lényben és minden lényt az Önvalóban lát” (szarva-bhúta-sztham átmánam, szarva-bhútáni csátmani; 6.29.) E vers tette, mondja Maharishi, a Bhagavad Gítát az Upanisadok „tejévé”.http://www.tminfo.hu/vedikus-hagyomany/a-bhagavad-gita-a-megvilagosodott-emberrol-masodik-resz/